GPL auto

GPL-ul uzează motorul?

  • Nu! Chiar se reduce uzura motorului! Acest fapt se întâmplă mai ales la pornirile pe timp rece pentru că GPL-ul nu spală lubrifierea uleiului de pe pereții cilindrilor. Motoarele moderne pe benzina se pretează excelent pentru conversia pe gaz;
  • GPL auto este curat, nu conține apă sau alte impurități, are o ardere completă și nu generează depuneri calaminice pe pistoane, bujii sau segmenți;
  • GPL nu se amestecă cu uleiul, nu conduce la degradarea acestuia garantând utilizarea uleiului în condiții de siguranță până la termenul precizat de producător.

De ce există îngrijorări fata de acest sistem?

C

ea mai mare parte a îngrijorărilor asupra siguranței este PERCEPȚIA și lipsa de familiarizare cu acest sistem. Ca și toți ceilalți combustibili, GPL-ul este inflamabil și de aceea trebuie manevrat în siguranța și cu atenție. Din acest motiv, industria a luat măsuri stricte și tehnologii avansate pentru asigurarea siguranței. Chiar și așa GPL-ul este ocazional victima unor articole de ziar alarmante asupra unor accidente izolate - de multe ori indiferent de cauzele producerii lor.

 

Poate sa meargă mașina și pe gaz și pe benzină?

E

ste opțiunea dumneavoastră. Puteți să circulați pe benzină sau pe gaz. Administrarea ultimelor sisteme de motorizări duale (gaz –benzină), se face astfel încât performanțele să fie la fel de bune indiferent de combustibilul utilizat.

 

Sunt afectate performanțele mașinii?

S

unt foarte puține diferențe între performanțele motorului pe GPL și cel pe benzină. Chiar dacă în unele cazuri puterea poate să scadă cu până la 10% în cazul unui sistem pe injecție lichidă, performanțele pot crește cu 5%. Unii șoferi spun că manevrabilitatea crește și pentru cineva care conduce o mașină pe motorină sunt evident mai puține noxe.

 

Exista dezavantaje în folosirea GPL-ului auto?

Î

n practică transformarea unui autovehicul pentru a putea funcționa pe gaz implică inconveniente minore. Cea mai importantă dintre ele ar fi reducerea spațiului din portbagaj. O pierdere a puterii de accelerare și o mica creștere în greutate a mașinii cu aproximativ 50 de kg.

Romanian